Jon Landa Diestro
El pis
OBJECTIUS
Expressar obligació, expressar sentiments, relatar accions.
Continguts gramaticals
Present d’indicatiu, indefinit, imperfet (del text del curtmetratge), condicional, introducció al present de subjuntiu; perífrasis i fórmules d’obligació: haver de + inf., caldre + que + subj., s’ha de + inf.
Continguts lèxics
Voler, agradar, odiar, suportar, buscar + que + subj.; és important, recomanable, necessari, cal + inf. /+ que + inf.; fórmula que n’és, de…; expressions amb el verb fer (´el dinar, ´tard, ´les feines de casa); presentar-se a un examen, ser de bona fe. El vídeo conté poc text i, per tant, poc vocabulari, però a l’hora de fer-ne la descripció se n’extreu molt lèxic de la casa i també adjectius i conceptes descriptius, tant físics com de caràcter.
Continguts socioculturals
Compartir allotjaments d’estudiants.
Habilitats treballades
Expressió oral, Comprensió oral, Comprensió escrita, Interacció oral.
Context educatiu
Universitats de dins del domini lingüístic, Universitats de fora del domini lingüístic, Educació d’adults dins del domini lingüístic, Educació d’adults fora del domini lingüístic.
Materials i recursos
Arxius audiovisuals.