Estel Llansana Martínez
Unitat didàctica per treballar els aliments
OBJECTIUS
Conèixer el vocabulari dels aliments, de les botigues, dels verbs de la cuina, dels estris de cuina i de taula.
Treballar l’imperatiu i els pronoms febles.
Parlar de plats típics, dels hàbits alimentaris, dels gustos, explicar una recepta, comprar aliments i anar al restaurant.
Continguts gramaticals
L’imperatiu, els pronoms febles, els interrogatius, la flexió de gènere i de nombre dels adjectius, les perífrasis d’obligació, els numerals i els quantificadors.
Continguts lèxics
Els aliments, els estris de la cuina i de la taula, les receptes, el restaurant, les botigues, les textures, les formes i els colors.
Continguts socioculturals
Plats típics catalans, receptes, codis culturals a les botigues o al restaurant.
Habilitats treballades
Expressió oral, Expressió escrita, Comprensió oral, Comprensió escrita, Interacció oral.
Context educatiu
Universitats de dins del domini lingüístic, Universitats de fora del domini lingüístic, Educació d’adults dins del domini lingüístic, Educació d’adults fora del domini lingüístic.
Materials i recursos
Textos escrits, Arxius sonors.